Kişinin yasevimliığı toplum süresince kıymeti olan , kabiliyet, davranış ve öteki davranış biçimlerini vüruttirdiği süreçlerin tüyöneten.
Eğitim bilimi, önceden saptanmış esaslara gereğince insanların davranışlarında belli vürutmeler sağlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir.
Eğitim bilimi; bireyin davranışlarındaki yaşantısı aracılığıyla kasıtlı olarak ve isteyerek bileğalışverişme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü kabilinden eğitimin bir çok teşhismı gestaltlabilmektedir. Ancak, hasetmüzde çoğunlukla tercih edilen teşhism:
“Ferdin davranışında, kendi yaşantısı aracılığıyla ve kasıtlı olarak matlup yönde( eğitimin amaçlarına müsait ) bileğalışverişme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu aşinalık gereğince;
· Eğitim bilimi bir süreçtir.
· Eğitim bilimi sürecinde, bireyin davranışlarının matlup yönde bileğalışveriştirilmesi amaçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki bileğalışverişme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim bilimi sürecinde bireyin kendi yaşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç baz öğesi vardır.
1. Yalnızç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Değerlendirmeler
Eğitim bilimi amaçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam değer ve kıymetlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı tamam kültürler için birdır. Yalnızçların içeriği ve öğrenme için kullanılan öğretme şekilleri kültürden kültüre gereğince bileğalışverişebilir, ama sürecin doğbeyı bileğalışverişmez.
Eğitim bilimi kapsamı ve teşhismlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih süresince biraşırı filozof ve pedagog, eğitimin ne evetğuna konusunda farklı farklı teşhismlamalarda bulunmuşdolaşma. Hasetmüzde ise eğitimin onaylama edilen ölçünlü teşhismı şudur: Eğitim bilimi, bireyin davranışlarında kendi yaşantıları aracılığıyla kasıtlı olarak istendik davranış bileğalışverişikliği meydana getirme sürecidir. Bu teşhismlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu teşhismlamanın süresince eğitime konusunda bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi yaşantıları aracılığıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğalışverişikliği” ve “müddetç” kabilinden kelimeler eğitimin temel taşlarıdır.
Eğitim bilimi, âdem için hayat boyu devam fail bir süreçtir ve davranışlarda tadil meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise bireyin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik kısaca beklentilere ve hedeflere müsait olabileceği kabilinden istenmedik yönde bile vürutebilir. Eğitim bilimi sürecinin alışverişletilmesi ise kasıtlı kısaca programlı ve programlı olabileceği kabilinden vürutigüzel bile olabilir. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal yetişek, vürutigüzel yapılan eğitime ise informal yetişek denir. Elan açıklayıcı bir örnek verirsek ekol, dershane, yetişek merkezleri kabilinden mekânlarda maruz yetişek formal; bireyin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı olmayan yetişek ise informal eğitidir. Yani yetişek yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.
Eğitim bilimi Türleri
Eğitim bilimi türlerine gereğince sınıflandırıldığında formal ve informal yetişek olmak üzere iki tür ortaya çıkar. Formal yetişek okullarda ya da kurumlarda belli bir niyet ve yetişek çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu yetişek tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende yetişek süreci yönetimsel bir ekip ve eğitmenler tarafından planlanır. İnformal yetişek ise resen vüruten plansız ve programsız yapılan eğitimdir ki duygusal bu eğitimi içtimai çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim bilimi Sistemi
Eğitim bilimi, bir düzen olarak ele hileındığında ise yetişek sisteminin üç baz ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, süreçler ve çıktılardır. Menşe; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, yapı, donanım, maliyet, personel kabilinden fiziksel unsurlardır. Süreç; ekol süresince meydana gelen dersler, öğrenme yaşantıları ve ibret aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde marifet, yeterlilik, izin, sınav skorları kabilinden matlup davranış bileğalışverişiklikleridir.