SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki kavram. Ancak bu iki kavram konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online alışdataş firmaları ve internetten satış yapan e-tecim siteleri muhtevain kritik olan bu iki kavram, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her iki kavram da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı olur, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu yazımızda devran devran birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını azıcık daha harisçekicilik ve bu arada inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması muhtevain meydana getirilen çalışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam çekicilikı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik geriışı hizmetlemlerinin kâffesine denir. En popüler ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve bellik değerini artırmaya yönelik bir çalışma olan SEM, alıcı kitlesini yükseltmek açısından da enikonu önemlidir. Ayrıca SEM çalışmaları ile trafiğinizi müdrike ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çalışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çalışmalardır. SEM makul bir bütçe muhtevain maruz reklamları kapsarken SEO çalışmaları makul anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde eylemek muhtevain meydana getirilen çalışmalardır. Gelin, bu karşılaştırmayı azıcık daha harisçekicilik.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çalışmaları arasındaki ayrım; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret karşılığında, SEO’nun ise muhtevaerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde kuruluşlabilmesidir. Doğrusu SEO muhtevain en ilkin içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi muhtevain yeni bir ödeme kuruluşlmaz.
Bunun dışında bir önemli ayrım da hızdır. SEM çalışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaltarak müddet içinde artırabilirsiniz. Bunun tersine SEO çalışmaları ise uzun soluklu çalışmalardır. SEO çalışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri adım adım yapmalısınız.
Bu iki dijital pazarlama kavramı arasındaki bir özge önemli ayrım da doğallıktır. SEM çalışmaları ücretli reklam çalışmaları başüstüneğu muhtevain doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çalışmalarında bu tavır farklıdır. SEO çalışmaları daha saf icraatı kapsar ve sitenize daha örgensel bir trafik akışı sağlamlar.
Bu iki kavram, muhtevaerik itibarıyla da tefavüt gösterir. SEO çalışmalarındaki muhtevaerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çalışmalarında ise nişangâh daha ticari başüstüneğu muhtevain muhtevaerikler SEO çalışmalarındaki üzere olmayabilir.
Ancak bu erişmek değildir ki SEM muhtevaerikleri kalitesizdir. Yalnızca iki kavram arasındaki muhtevaerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Ayrıca belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden daha iyi ya da daha üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine göre ikisinden de faydalanılabilir.
Kırmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam eylemek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Yoğaltıcı Davranışları: Dijital Dönüşümün Yükselişi yazımıza geçebilirsiniz.